پانی آباد

وبلاگ اختصاصی اعضا ایرانی سایت پانورامیو

عکس های برتر سال 1388 دوربین دات نت

سلام

بالاخره بعد از چند بار تاخیر در اعلام نتایج عکس ها برتر سال 1388 که توسط سایت دوربین دات نت برگزار شده بود دیروز - 30 اردیبهشت ماه - نتایج اعلام شد

 

متاسفانه برای دیدن اسامی کسانی که عکسشان انتخاب شده است بجز نگاه کردن به تک تک عکس ها راه دیگری پیشبینی نشده است

از بین عکس های انتخاب شده عکس های برخی از دوستان را شناختم که لینک آنها را در زیر آورده ام اگر از عکس های اهالی پانی آباد عکس دیگر انتخاب شده که من خبر ندارم ممنون می شوم به من اطلاع دهید

هومن الماسی

بهرام اردبیلی

اسماعیل باقریان

مجید صالحیار

خانم رستمی

شاد باشید

+   هومن الماسی ; ۱۱:٤٤ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/٢/۳۱
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها : اخبار
 

چشم‌هایی که دیگر نمی‌لغزند

 

تنها دستاویز آدمی برای به یادآوری خاطره‌ها، تصویرهای دیده شده‌اند و چشم‌ها یگانه ابزار تحقق‌ِ تمنای‌ِ دیدن. هنر ابزار بیان موضع انسان نسبت به جهان پیرامون‌اش است و در میان هنرها، عکاسی صمیمی‌ترین ارتباط را با چشم‌ها دارد. تفاوت‌ِ چشم‌های عکاس، دیدن تصویری ست که چشم‌های ناآزموده کمتر آن‌ها را دیده‌اند. چشم‌های عکاس آموخته‌اند که اطراف‌اش را دست کم نگیرند.

تلاش برای یافتن بهترین نما و زاویه‌ی دید، به دنبال کادرها و فضاها گشتن، دقیق شدن در نور و رنگ: عکاسی شاید چیزی جز این‌ها نباشد و همین‌ها بهترین ورزش و ریاضت چشم‌ها هستند. چشم‌های عکاس‌شده، نگاهی متفاوت به همان‌چیزهایی دارند که قبل‌تر با بی‌مهری از روی‌شان می‌لغزیدند. این‌بار حسی غریب بیدار می‌شود. همان حسی که عاقبت با شنیدن صدای دل‌نشین «شاتر»، مبدل به حس‌ِ لطیف‌ِ لذت و رضایت از ثبت نگاهی منحصر‌ِ به او می‌شود.

عکاسی بیش از آن‌که هنر بهتر دیدن باشد، هنر به موقع مکث کردن است

ایستادن در برابر تصویرهایی که جان‌ و روح را جایی، لحظه‌ای و ساعتی به خود مشغول کرده‌اند. نگاه‌هایی که شاید هرگز، ولو در صورت روبروشدن دیگرباره، بر چشم‌ها نقش نبندند.

آدمی، افسوس ِ مدام  فرصت‌های از کف داده‌ است. برای درمان این حسرتِ جاری در آدم ِ فراموش‌کار، چه مرهمی موثرتر از گنجینه‌ی لحظه‌های ناب‌ِ ثبت‌شده از زمان تکرارناشدنی و عمر نازنین‌‌‌‌ِ از دست رفته،سراغ دارید؟

 

+   توحید کریمی ; ۸:۳۱ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/٢/۳٠
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها :
 

بحث شیرین باطری

این پست مخصوص کسانی است که دوربین شریفشون باطری قلمی خور است ،البته برای بقیه هم احتمالاً مفید بوده باشد،ضمناً دوستان اطلاعات تکمیلی هم داشتند باعث امتنان خواهد بود اشتراک فرمایند.

اون اوائل، تابستان سال گذشته اولین سری باطری قلمی قابل شارژی که خریدم :

Panasonic  650 mAh -  Made in Indonesia

بقیمت دو جفت پنج هزارتومان.

 چون باطریهای خوبی بودند سری بعد بازهم از همون مارک و ظرفیت خریدم ولی اینبار:

Madi in Japan

بودند و به همون قیمت قبلی ، که متاسفانه خوب جواب ندادند و زود خراب شدند ولی اندونزیایی ها هنوز هم کار می کنند و ازشون راضیم.

در راستای حفظ محیط زیست ،باطریهای نیکل کادمیومی  دیگر تولید نمی شوند و بجای آن باطریهای نسبتاً گران نیکل متال هیبرید Ni-MH  فعلاً رایج و در بازار ایران جدیداً وارد شده است.

VARTA Ni-MH 2700mAh 1.2V  HR6

این سری وارتا را هم به مبلغ بیست هزارتومان خریدم.

 

پیشنهاد مهمی دارم در مسیرهایی که  به باطری و شارژر دسترسی نخواهید داشت همیشه  یک سری باطری آلکالاین مرغوب همراه خودتان داشته باشید.

Fujitsu ALKALINE 1.5V LR6 TOKYO JAPAN  30.000 Rls.

Energizer 1.5V MADE IN SINGAPORE    20.000 rls.

یک شارژر هم با مارک VARTA  خریدم،سی هزارتومان وقتی باطری ها شارژ می شوند ،چشمک می زند و اگر باطریها خراب شده باشند چراغی روشن نمی شود به ادعای نوشته ها کنترل دما دارد که گاهاً هم کار نمی کند،مزیتی که دارد از فندک ماشین هم شارژ می نماید.

 

یک موردی هم هست معمولاً آنچه که در سایتهای مرتبط دیده می شود ،در بازار موجود نمی باشد،مثلاً همین مورد شارژر در سایت مربوطه با باطریهای جدید بوده ولی در بازار باطریهای جدید فعلاً موجود نیست.

+   بهرام اردبیلی ; ٦:۳٤ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٢/٢٧
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها : آموزشی ، تجربه
 

Panoramio Widget API

سلام
بعد از مدت ها انگار سیاست های سایت پانورامیو کمی بازتر از قبل شده است. پیش از این تنها راه دسترسی به تصاویر بجز استفاده از ابزار ها ولینک های خود سایت استفاده از آی دی عکس بود یعنی مثلا اگر قصد داشتیم  به یکی از عکس های گالری خودمان  یا هر کدام از دوستان لینک بدهیم باید شماره عکس مورد نظر را می دانستیم
مثلا برای رسیدن به عکس خاص  با اندازه متوسط باید از لینک زیر استفاده کرد


http://static.panoramio.com/photos/medium/35147765.jpg

این عملا کل دسترسی بود که تا پیش از این می توان به داده های سایت داشت – البته سرویس های محدود دیگری مانند نمایش نقشه و یا مجموعه عکس های مرتبط بایک محدوده خاص و ... نیز وجود داشت که برای نمایش مناظر یک محدود مانند شهر یا اطراف هتل و یا بنا های تاریخی می توانست مورد استفاده قرار گیرد با این پیش فرض که بجز انتخاب محدوده و چند گزینه ساده هیچ کنترلی از طرف کاربر بر نوع نمایش این داده ها وجود نداشت

 

ادامه مطلب
+   هومن الماسی ; ۱۱:۳۱ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٢/٢٦
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها : آموزشی ، اخبار
 

اجی مجی لاترجی

این عکس یک نفر هنرمند است در گردنه حیران بعد تونل که محو طبیعت و ابرها شده،البته یه خورده هم سردشه ،چون باد شدیدی می وزید:

بعد گفتم چی می شد ایشون رو حذف می کردیم ،البته نه فیزیکی،اینجا بود که گفتیم اجی مجی لاترجی و شد این :

ضمن پوزش ، اگه مطلب رو کپی کردید اشکالی نداره،یک لینک کوچیک شرعیش می کنه،عکسها رو هم قاپیدید اونهم مشکلی نیست فقط جون مادرتون رو عکسها لوگوی هفت جد وآبادتون رو نزنید،اون شخص هم جرج کلونی نیست،تحت لیسانس All rights reserved بالا اوردیم.

ادامه مطلب
+   بهرام اردبیلی ; ٦:٠٠ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/٢/٢٥
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها : آموزشی
 

توجه به خط افق

یکی از اشکالات رایج در عکاسی که در بین عکسهای دوستان پانی آبادی هم دیده می شود. عدم توجه به خط افق است.
به شکلی که وقتی این عکس ها را نگاه می کنیم احساس می شود که زمین مسطح،  شیب دار به تصویر کشیده شده است و یا دیوارها به سمتی کج شده اند درحال افتادن هستند و یا درختان و گیاهان قائم بر سطح افق سبز نشده اند و بدترین حالت ممکنه به نظرمن، وقتی است که در کادر ما دریا یا دریاچه وجود دارد. در این حالت احساس می شود که آب بر خلاف آن چه که ما انتظار داریم روی یک سطح شیب دار قرار گرفته است که باعث  حس ناپایداری در عکس می شود و جالب این است که تمام این اشکالات از چند درجه دوران ایجاد می شود

ادامه مطلب
+   هومن الماسی ; ٤:۱۱ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٢/۱٩
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها : آموزشی
 

سنگ هایی که راه می روند!

موضوع مربوط به عکاسی نیست ولی عکسهای جالبی دارد.

 

سنگ های "دره ی مرگ" (صحرایی خشک در جنوب شرقی کالیفرنیا و جنوب غربی نوادا) در صحرایی خشک که منزل گاه هیچ انسانی نیست حرکت می کنند. زمین این منطقه در تابستان پوشیده از شن و ماسه ی خشک و ترک خورده و در زمستان پوشیده از یخ است. سنگ های بزرگ بر روی زمین هموار صحرا حرکت می کنند و پشت سر ردی بر خاک به جا می گذارند. زمین شناسان بسیاری از این منطقه و اطراف آن بازدید کرده اند. عده ای بر این عقیده هستند که سنگ ها تکه های کوچک یخ بر خود دارند و با کمک باد بر زمین خیس و گلی سر می خورند، اما این نظریه در تابستان که دمای هوا بسیار بالاست نمی تواند درست باشد. درضمن این سنگ ها بر روی زمین لیز نمی خورند، چون پشت خود ردی کنده شده بر روی زمین به جا می گذارند.

ادامه مطلب
+   بهرام اردبیلی ; ٥:٤۱ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٢/۱٠
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها : اخبار
 

نیاز روزانه

 

+   بهرام اردبیلی ; ٥:٤۳ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٢/٩
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها :
 

استفاده از فلاش در نور روز !!!

خیلی وقت ها برای ما پیش می آید وقتی در نور روز از دوستان و آشنایان عکس می گیریم برخلاف انتظار با وجود این که نور سنج دوربین نور را کافی نشان می دهد  یا آسمان و فضا پشت سر سوژه خیلی روشن می شود - یعنی تقریبا سفید می شود - یا برعکس فضایی پس زمینه با نور مناسب ثبت می شود ولی چهره سوژه سیاه و تاریک دیده می شود - مانند عکس زیر -

عکاسی در نور روز بدون فلاش

اشکال از کجاست ؟

موضوع خیلی ساده است. سطوح مختلف کادری که می خواهیم از آن عکاسی کنیم دارای میزان نور یک دستی نیست و اختلاف نور بین پس زمینه و سوژه ما زیاد است و دوربین فقط می توان یکی از این دو سطح را در حالت عادی،صحیح ثبت کند

حال چه باید کرد؟

راه حل همان طور که از عنوان این مطلب هم معلوم است استفاده از نور فلاش است . شاید کمی عجیب به نظر برسد چرا که ما عادت کرده ایم از فلاش در شب هنگام یا در فضا های سر بسته مانند اتاق که نور به میزان کافی وجود ندارد استفاده کنیم 

ولی در عمل  در هنگام عکاسی در نور روزهم ، در شرایطی که میزان نور پس زمینه و سوژه ما اختلاف زیادی دارد مانند عکاسی ضد نور و یا با پس زمینه آسمان خصوصاً آسمان ابری می توان با استفاده از نور فلاش تعادل بهتری بین نور پس زمینه و سوژه ایجاد کرد

در این حالت بافرض این که نور فلاشی در کار نیست نور سنجی را متناسب با نور پس زمینه انجام می دهیم و سپس فلاش دوربین را فعال می کنیم و آن را درحالتی قرار می دهیم که بدون در نظر گرفتن شرایط نور سنج حتماً عمل کند.

عکاسی در نور روز با فلاش

لازم به ذکر است در حالت عکاسی با مد اتوماتیک نیز می توان از این تکنیک استفاده کرد برای استفاده از آن کافیست فقط فلاش دوربین فعال باشد باقی کار را نرم افزار دوربین برای شما انجام می دهد که در اکثر موارد نتیجه کار به مراتب بهتر از حالت بدون فلاش است

توصیه می کنم این روش را امتحان کنید

 

+   هومن الماسی ; ٩:۱۸ ‎ق.ظ ; ۱۳۸٩/٢/٢
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها : آموزشی
 

White Balance

 

یکی از مشکلاتی که در بین عکس های اکثر دوستان پانی آبادی دیده می شود مشکل تنظیم نبود وایت بالانس دوربین است که متاسفانه با وجود این که کم و بیش دوستان به اهمیت آن توجه دارند ولی به سادگی آن را فراموش می کنندو نتیجه کار می شود تصویر مشابه تصویر زیر.

http://static.panoramio.com/photos/original/34583071.jpg

برای آن دسته از دوستانی که هنوز کلمه وایت بالانس را نشنیده اند و یا متوجه منظور آن نشده اند به اختصارعرض می شود که در دوربین های عکاسی - فرق ندارد رقومی یا آنالوگ - برای رسیدن به بهترین مد رنگی که بیشترین انطباق باواقعیت را داشته باشید باید هر رنگی دقیقا مشابه خودش تصویر شود ولی در عمل به دلیل شرایط نوری رنگ ها ثبت شده با رنگ واقعی اختلاف دارد یکی از بهترین معیار ها ممکنه برای محاسبه این اختلاف استفاده از رنگ سفید است یعنی باید سعی کرد آن چه را که در واقعیت به رنگ سفید می بینیم در تصویر هم سفید رنگ دیده شود اگر این کار درست انجام شود می توان انتظار داشت سایر رنگ ها هم واقعی تر ثبت شده باشند

ادامه مطلب
+   هومن الماسی ; ٥:٥٤ ‎ب.ظ ; ۱۳۸٩/٢/۱
لطفاً جهت سهولت دسترسي آي دي پانوراميو خود را درج نماييد     پيام هاي ديگران ()  
تگ ها : آموزشی
 

design by macromediax ; Powered by PersianBlog.ir